Select Language

Чому автомобільні гальма створюють шум і як це виправити

Чи хочете ви дізнатися, як можна усунути скрегіт гальм? Водії часто відвідують гаражі та СТО, щоб дізнатися про причину загадкового скреготу гальм, яких насправді декілька. Різні типи шуму вказують на різні типи проблем. Хоча у появі шуму часто звинувачують саме гальмо, він може виникати в результаті вібрацій або зношування в передній частині автомобіля. Читайте далі, щоб дізнатися про шум під час гальмування і отримати інформацію, яка допоможе вам виконати діагностику. 

Різні типи шумів під час гальмування

1.  Низька частота (глибокі шуми або вібрація)

ЙМОВІРНІ ПРИЧИНИ:

  • Пошкоджені диски
  • Неякісно виготовлений диск, диск має надмірну різницю в товщині
  • Неправильне встановлення диска, що призводить до надмірного зношування
  • Пошкоджені, неоднаково зношені або дуже іржаві диски
  • Надмірне зношування колодки, що призводить до утворення відкладень на диску

РІШЕННЯ:

  • Зніміть гальмівний диск і очистіть всі поверхні гальмівного вузла
  • Замініть гальмівний диск

2. Середня частота (вереск)

ЙМОВІРНІ ПРИЧИНИ:

  • Погано підігнані гальмівні колодки
  • Неправильне розміщення протишумних деталей, наприклад, прокладок
  • Диски надто тонкі
  • Переміщення поршня супорта із заїданням
  • Неплощинність робочої поверхні диска

РІШЕННЯ:

  • Очистіть і змажте компоненти супорта
  • Переконайтеся, що площинність диска не перевищує 0,1 мм (після підгонки)
  • Очистіть поверхню маточини
  • Замініть гальмівний диск і переконайтеся, що гальмівні колодки, прокладки та аксесуари встановлені правильно.
  • Розгляньте можливість гасіння шуму за допомогою прокладок або гальмівних колодок, які мають протишумові характеристики

3. Висока частота (скрип)

ЙМОВІРНІ ПРИЧИНИ:

  • Звичайною причиною для високого скрипучого шуму є вібрація всередині фрикційного матеріалу під час застосування гальм

РІШЕННЯ:

  • Замініть комплект гальмівних колодок
  • Переконайтеся, що аксесуари для гальм (у тому числі фіксатори супорта) встановлені правильно

Візуальні орієнтири для розпізнання проблем із шумом під час гальмування

Ви можете отримати уявлення про ймовірні причини шуму, подивившись на зовнішній вигляд поверхонь деталей гальма. Підніміть транспортний засіб, зніміть колодки та уважно огляньте всі поверхні, щоб побачити ознаки та визначити способи усунення шуму. Ви можете виявити:

А) скошені колодки

Причиною скошених колодок є гальмівний супорт. Напрямні супорта заїдають, супорт деформовано або завеликий зазор у супорті.

Усунення: замініть комплект колодок та виконайте технічне обслуговування супорта.

Б) Пошкоджена несуча пластина

З часом несучи пластини можуть ставати слабкими та пошкоджуватись. Це може бути загальне зношування або неправильний монтаж чи встановлення з надмірним зусиллям. Пошкоджена несуча пластина може викликати появу шуму і навіть відмову гальма.

Усунення: замініть повний комплект гальмівних колодок. 

В) Нерівномірне зношування

Якщо на поверхні гальмівної колодки виявлено нерівномірне зношування, це означає також нерівномірне зношування гальмівного диска. Ви можете побачити смугу зношування на диску.

Усунення: замініть гальмівні диски та колодки.

Г) Нерівномірне зношення на осі

Ви можете бачити, що одна або кілька гальмівних колодок на одній осі має(ють) значне зношування. Це означає заїдання напрямних штифтів або поршня супорта.

Усунення: виконайте технічне обслуговування напрямних і поршнів супорта, та замініть колодки. Перевірте диски.

Д) Пошкодження поршня

Іноді протишумові деталі (наприклад, гумове покриття або прокладка) пошкоджені поршнем. Це пояснюється тим, що поршень не повністю втягується. Причиною може також бути сильне гальмування та перегрів.

Усунення: замініть комплект гальмівних колодок та виконайте технічне обслуговування супорта.

 

Як усунути скрип гальм?

Щоб уникнути виникнення шуму під час гальмування, переконайтеся, що гальмівні колодки і супорти зібрані правильно. Наші поради щодо правильної збірки:

strip-and-clean-up

1. Зніміть і очистіть напрямні та пальці супорта.

use-emery-paper

2. Якщо є багато іржі або бруду, використовуйте наждачний папір, щоб забезпечити ковзання супорта

pins-lubrication

3. Пальці необхідно змастити, щоб забезпечити вільний рух, аби вони не заклинили. Перевірте стан пильників напрямних пальців, щоб запобігти потраплянню води.

free-piston-movement

4. Перевірте, чи вільно рухається поршень, повністю втягнувши його. Це важливо з метою запобігання пошкодженню прокладки або гумового покриття.

check-brake-pads-fit

5. Перевірте, щоб гальмівні колодки вільно та легко входили у кронштейни супорта.

clean-burrs-off-edges

6. Якщо необхідно, очистіть будь-які задири на краях гальмівних колодок. Колодка повинна вільно рухатися у кронштейнах, щоб уникнути постійного контакту, скреготу або нерівномірного зношування.

lightly-lubricate-contact-pins

7. У деяких випадках (наприклад, старі іржаві супорти) рекомендується злегка змастити контактні поверхні між металевою несучою пластиною та напрямними мастилом на основі міді. (Зверніть увагу на те, щоб мастило не попало на фрикційні матеріали, та дотримуйтеся інструкцій виробника).

insert-wear-indicators

8. Вставте індикатори зношування в гальмівні колодки або на них (якщо це необхідно).
9. Затягніть болти кріплення супорта.
10. Замініть болти з різьбовим герметиком на нові.

correct-sequence-recommendations

11. Дотримуйтесь рекомендацій щодо послідовності та правильного моменту затягування.
12. Після повторного монтажу гальмівного супорта натискайте на гальмівну педаль до тих пір, доки її хід не складе одну третину від повного ходу.
13. Перевірте, чи правильно працює гальмо, включаючи втягування колодки.
14. Час перевірити роботу колеса. Якщо колесо крутиться вільно, автомобіль готовий до експлуатації.

Виконайте дорожній тест, щоб переконатися в повній працездатності гальмівної системи. Повертаючи автомобіль водієві, проконсультуйте його про період притирання колодки, щоб у майбутньому уникнути вібрацій під час гальмування і забезпечити оптимальну ефективність. 

 

Інформація, що міститься в цій статті, призначена виключно для інформаційних цілей, тому її не можна використовувати замість професійної консультації від сертифікованого механіка. Якщо у вас є конкретні питання або зауваження, що стосуються будь-якої з тем, розглянутих у цьому документі, рекомендуємо вам проконсультуватися з сертифікованим механіком. За жодних обставин ми не несемо відповідальності за будь-які втрати або пошкодження, пов’язані з вашим власним інтерпретуванням даних статті.

Проблеми ефективності гальмування

Дивіться наші поради

Вібрація під час гальмування

Дивіться наші поради

Сигналізатори гальмівної системи

Дивіться наші поради