Select Language

Свічки запалювання

Присадки до палива

FuelAdditives
  • Зовнішній вигляд: Червонувато-коричневий або пурпурно-червоний наліт/забарвлення на наконечнику ізолятора центрального електрода.
  • Причини: Використання паливних присадок
  • Наслідки: Пропуски в запалюванні Зазвичай присадки не проводять струм, проте деякі можуть. Тому в разі надмірних відкладень можуть створюватися умови, за яких іскра буде пробивати на «масу».
  • Усунення: Замініть свічки запалювання й перевірте, чи присадки, які застосовуються, сумісні із системою запалювання та системою викиду вихлопних газів, а також те, чи використовуються такі присадки у правильній пропорції. 

Зношена свічка запалювання

WornOut
  • Зовнішній вигляд: Центральний електрод та/або заземлюючий електрод округлений, зазор надмірний.
  • Причини: Загальна спрацьованість (повністю використано ресурс свічки запалювання). Однак сірувато-жовтувато-коричневий наліт/білий колір вказує на те, що свічка має правильну теплову характеристику, а також на те, що паливна система/системи запалювання загалом знаходяться в справному стані.
  • Наслідки: Надмірний зазор може збільшувати навантаження на систему запалювання та спричиняти пропуск запалювання, підвищену витрату палива, а також пошкодження інших компонентів системи запалювання.
  • Усунення: Рекомендується замінити свічку запалювання з аналогічною тепловою характеристикою (калильним числом).

Зольні відкладення

AshDeposits
  • Зовнішній вигляд: Світло-коричневі відкладення на центральному та/або заземлюючому електроді.
  • Причини: Часто причиною є надмірна кількість присадок у пальному (чи в маслі), проте загальна зношеність двигуна може спричинити такий самий вплив на свічку запалювання.
  • Наслідки: Зольні відкладення можуть викликати ефект «екранування» іскри, що призведе до пропусків запалювання.
  • Усунення: Переконайтеся в правильності теплової характеристики свічки запалювання, а також перевірте зношеність двигуна.

Калильне запалювання

PreIgnition
  • Зовнішній вигляд: Розплавлення (або часткове оплавлення) заземлюючого та/або центрального електрода
  • Причини: Свічка запалювання надто нагрівається (калильне число нижче необхідного), паливно-повітряна суміш надто збіднена, неправильне випередження запалювання, несправна система рециркуляції вихлопних газів, несправний датчик детонації, перехресна індукція в кабелях системи запалювання чи зношені деталі двигуна.
  • Наслідки: В крайніх випадках може статися пошкодження двигуна.
  • Усунення: Визначте причину та усуньте її. Замініть свічки запалювання відповідно до рекомендацій виробника.

Слід коронного розряду

CoronaDischargeStain
  • Зовнішній вигляд: Знебарвлення/зміна кольору керамічного ізолятора ближче до корпусу
  • Причини: Частки масла/пального (в отворі для свічки) починають притягуватися до керамічного покриття магнітним полем, що створюється високовольтним струмом, який протікає через свічку запалювання
  • Наслідки: Не впливає на роботу свічки запалювання
  • Усунення: Перш ніж встановлювати нові свічки запалювання переконайтеся в тому, що отвори під свічки запалювання чисті.

Перегрів

Overheating
  • Зовнішній вигляд: Ізолятор крейдяно-білого кольору (без жовто-коричневих відтінків), пористість чи здутість на поверхні електродів. У деяких випадках ізолятор може почати міняти колір на сірий чи на темно-синій.
  • Причини: Свічка має невідповідну теплову характеристику, збіднена паливно-повітряна суміш, неправильно відрегульований момент запалювання, недостатній момент затягування свічки, а також загальне перегрівання двигуна
  • Наслідки: Загальний поганий робочий стан двигуна.
  • Усунення: Визначте причину перегріву та усуньте її. Замініть свічки запалювання відповідно до рекомендацій виробника щодо теплової характеристики.

Забруднення маслом

Oil-Fouling
  • Зовнішній вигляд: Запальний кінець свічки запалювання «вологий» від масла.
  • Причини: Зазвичай це є свідченням значного зношення двигуна (надмірна кількість масла у камері згоряння), але може також бути викликано несправністю системи вентиляції картера двигуна.
  • Наслідки: Пропуски запалювання внаслідок покриття електродів свічки нагаром масла, що в свою чергу не дає можливості іскрі «пробитися через зазор».
  • Усунення: Усуньте причину появи надлишків масла в камері згоряння і замініть свічки запалювання.

«Холодний» нагар

CarbonFouling
  • Зовнішній вигляд: М’які чорні відкладення у вигляді кіптяви на юбці свічки запалювання.
  • Причини: Збагачена паливно-повітряна суміш, недостатньо сильне запалювання, надто холодна свічка запалювання або регулярні поїздки на короткі відстані.
  • Наслідки: Вуглецеві відкладення проводять струм, тому можуть спричинити пробивання на «масу», результатом чого часто є пропуски запалювання, які можуть призвести до пошкодження каталітичного нейтралізатора.
  • Усунення: Перевірте стан паливної системи / системи запалювання, загальні робочі характеристики двигуна, а також проаналізуйте стиль водіння, перш ніж замінювати свічки. Перевірте, чи свічка запалювання (за номером деталі) є придатною для застосування для вашого двигуна.

Поверхневий пробій

FlashOver
  • Зовнішній вигляд: Чорні сліди прожигу (вуглецеві «доріжки»), що вертикально йдуть по ізолятору свічки запалювання до корпусу
  • Причини: Розряд струму з верхнього контактного виводу свічки запалювання через зовнішню поверхню ізолятора на «масу» через неправильне встановлення / зношений захисний наконечник свічки запалювання
  • Наслідки: Нестабільна робота двигуна через пропуски в запалюванні
  • Усунення: Замініть пошкоджені свічки запалювання та високовольтні проводи

Детонація

Detonation
  • Зовнішній вигляд: Внаслідок легкої детонації на ізоляторі чи електроді заземлення з’являються чорні/сірі цятки. Сильна детонація може стати причиною тріщини або навіть руйнування ізолятора або заземлюючого електрода.
  • Причини: Неправильне згоряння призводить до утворення пікового тиску/ударних хвиль у камері згоряння. Можливі причини: несправна система рециркуляції відпрацьованих газів, несправний датчик детонації, збіднена паливно-повітряна суміш, невідповідне октанове число пального або випередження запалювання чи недостатньо затягнуті під час встановлення свічки запалювання.
  • Наслідки: Пропуски запалювання і/або в цілому нерівномірна/погана робота двигуна, що може призвести до його пошкодження.
  • Усунення: Виявіть та усуньте причину детонації, замініть свічки запалювання.

Затягування свічки запалювання

Tightening
  • Зовнішній вигляд: Ущільнювальне кільце свічки запалювання недостатньо стиснуте (див. фото).
  • Причини: Неправильний момент затягування свічки запалювання.
  • Наслідки: Якщо свічка запалювання недостатньо затягнута, це перешкоджає правильній тепловіддачі, через що свічка запалювання перегрівається, і це призводить до передчасного запалювання чи детонації. З іншого боку, якщо свічка запалювання затягнута надто сильно, це може привести до пошкодження ізолятора та внутрішніх компонентів, в результаті чого виникнуть проблеми в роботі двигуна.
  • Усунення: Затягніть свічку запалювання відповідно до рекомендованих виробником моментів затягування.

Звичайне спрацювання / нормальна робота свічки запалювання

NormalWear
  • Зовнішній вигляд: Наліт від сірого відтінку до білого кольору навколо ізолятора біля електрода свічки запалювання.
  • Причини: Підтверджує правильну теплову характеристику свічки, а також те, що вона спрацьовує правильно. Також це свідчить про те, що паливна система та система запалювання працюють ефективно, а двигун механічно справний.
  • Усунення: Не потрібно проводити жодних дій, крім перевірки зазору свічок запалювання та їх заміни відповідно до рекомендацій виробника.

Присадки до палива

FuelAdditives
  • Зовнішній вигляд: Червонувато-коричневий або пурпурно-червоний наліт/забарвлення на наконечнику ізолятора центрального електрода.
  • Причини: Використання паливних присадок
  • Наслідки: Пропуски в запалюванні Зазвичай присадки не проводять струм, проте деякі можуть. Тому в разі надмірних відкладень можуть створюватися умови, за яких іскра буде пробивати на «масу».
  • Усунення: Замініть свічки запалювання й перевірте, чи присадки, які застосовуються, сумісні із системою запалювання та системою викиду вихлопних газів, а також те, чи використовуються такі присадки у правильній пропорції. 

Зношена свічка запалювання

WornOut
  • Зовнішній вигляд: Центральний електрод та/або заземлюючий електрод округлений, зазор надмірний.
  • Причини: Загальна спрацьованість (повністю використано ресурс свічки запалювання). Однак сірувато-жовтувато-коричневий наліт/білий колір вказує на те, що свічка має правильну теплову характеристику, а також на те, що паливна система/системи запалювання загалом знаходяться в справному стані.
  • Наслідки: Надмірний зазор може збільшувати навантаження на систему запалювання та спричиняти пропуск запалювання, підвищену витрату палива, а також пошкодження інших компонентів системи запалювання.
  • Усунення: Рекомендується замінити свічку запалювання з аналогічною тепловою характеристикою (калильним числом).

Зольні відкладення

AshDeposits
  • Зовнішній вигляд: Світло-коричневі відкладення на центральному та/або заземлюючому електроді.
  • Причини: Часто причиною є надмірна кількість присадок у пальному (чи в маслі), проте загальна зношеність двигуна може спричинити такий самий вплив на свічку запалювання.
  • Наслідки: Зольні відкладення можуть викликати ефект «екранування» іскри, що призведе до пропусків запалювання.
  • Усунення: Переконайтеся в правильності теплової характеристики свічки запалювання, а також перевірте зношеність двигуна.

Калильне запалювання

PreIgnition
  • Зовнішній вигляд: Розплавлення (або часткове оплавлення) заземлюючого та/або центрального електрода
  • Причини: Свічка запалювання надто нагрівається (калильне число нижче необхідного), паливно-повітряна суміш надто збіднена, неправильне випередження запалювання, несправна система рециркуляції вихлопних газів, несправний датчик детонації, перехресна індукція в кабелях системи запалювання чи зношені деталі двигуна.
  • Наслідки: В крайніх випадках може статися пошкодження двигуна.
  • Усунення: Визначте причину та усуньте її. Замініть свічки запалювання відповідно до рекомендацій виробника.

Слід коронного розряду

CoronaDischargeStain
  • Зовнішній вигляд: Знебарвлення/зміна кольору керамічного ізолятора ближче до корпусу
  • Причини: Частки масла/пального (в отворі для свічки) починають притягуватися до керамічного покриття магнітним полем, що створюється високовольтним струмом, який протікає через свічку запалювання
  • Наслідки: Не впливає на роботу свічки запалювання
  • Усунення: Перш ніж встановлювати нові свічки запалювання переконайтеся в тому, що отвори під свічки запалювання чисті.

Перегрів

Overheating
  • Зовнішній вигляд: Ізолятор крейдяно-білого кольору (без жовто-коричневих відтінків), пористість чи здутість на поверхні електродів. У деяких випадках ізолятор може почати міняти колір на сірий чи на темно-синій.
  • Причини: Свічка має невідповідну теплову характеристику, збіднена паливно-повітряна суміш, неправильно відрегульований момент запалювання, недостатній момент затягування свічки, а також загальне перегрівання двигуна
  • Наслідки: Загальний поганий робочий стан двигуна.
  • Усунення: Визначте причину перегріву та усуньте її. Замініть свічки запалювання відповідно до рекомендацій виробника щодо теплової характеристики.

Забруднення маслом

Oil-Fouling
  • Зовнішній вигляд: Запальний кінець свічки запалювання «вологий» від масла.
  • Причини: Зазвичай це є свідченням значного зношення двигуна (надмірна кількість масла у камері згоряння), але може також бути викликано несправністю системи вентиляції картера двигуна.
  • Наслідки: Пропуски запалювання внаслідок покриття електродів свічки нагаром масла, що в свою чергу не дає можливості іскрі «пробитися через зазор».
  • Усунення: Усуньте причину появи надлишків масла в камері згоряння і замініть свічки запалювання.

«Холодний» нагар

CarbonFouling
  • Зовнішній вигляд: М’які чорні відкладення у вигляді кіптяви на юбці свічки запалювання.
  • Причини: Збагачена паливно-повітряна суміш, недостатньо сильне запалювання, надто холодна свічка запалювання або регулярні поїздки на короткі відстані.
  • Наслідки: Вуглецеві відкладення проводять струм, тому можуть спричинити пробивання на «масу», результатом чого часто є пропуски запалювання, які можуть призвести до пошкодження каталітичного нейтралізатора.
  • Усунення: Перевірте стан паливної системи / системи запалювання, загальні робочі характеристики двигуна, а також проаналізуйте стиль водіння, перш ніж замінювати свічки. Перевірте, чи свічка запалювання (за номером деталі) є придатною для застосування для вашого двигуна.

Поверхневий пробій

FlashOver
  • Зовнішній вигляд: Чорні сліди прожигу (вуглецеві «доріжки»), що вертикально йдуть по ізолятору свічки запалювання до корпусу
  • Причини: Розряд струму з верхнього контактного виводу свічки запалювання через зовнішню поверхню ізолятора на «масу» через неправильне встановлення / зношений захисний наконечник свічки запалювання
  • Наслідки: Нестабільна робота двигуна через пропуски в запалюванні
  • Усунення: Замініть пошкоджені свічки запалювання та високовольтні проводи

Детонація

Detonation
  • Зовнішній вигляд: Внаслідок легкої детонації на ізоляторі чи електроді заземлення з’являються чорні/сірі цятки. Сильна детонація може стати причиною тріщини або навіть руйнування ізолятора або заземлюючого електрода.
  • Причини: Неправильне згоряння призводить до утворення пікового тиску/ударних хвиль у камері згоряння. Можливі причини: несправна система рециркуляції відпрацьованих газів, несправний датчик детонації, збіднена паливно-повітряна суміш, невідповідне октанове число пального або випередження запалювання чи недостатньо затягнуті під час встановлення свічки запалювання.
  • Наслідки: Пропуски запалювання і/або в цілому нерівномірна/погана робота двигуна, що може призвести до його пошкодження.
  • Усунення: Виявіть та усуньте причину детонації, замініть свічки запалювання.

Затягування свічки запалювання

Tightening
  • Зовнішній вигляд: Ущільнювальне кільце свічки запалювання недостатньо стиснуте (див. фото).
  • Причини: Неправильний момент затягування свічки запалювання.
  • Наслідки: Якщо свічка запалювання недостатньо затягнута, це перешкоджає правильній тепловіддачі, через що свічка запалювання перегрівається, і це призводить до передчасного запалювання чи детонації. З іншого боку, якщо свічка запалювання затягнута надто сильно, це може привести до пошкодження ізолятора та внутрішніх компонентів, в результаті чого виникнуть проблеми в роботі двигуна.
  • Усунення: Затягніть свічку запалювання відповідно до рекомендованих виробником моментів затягування.

Звичайне спрацювання / нормальна робота свічки запалювання

NormalWear
  • Зовнішній вигляд: Наліт від сірого відтінку до білого кольору навколо ізолятора біля електрода свічки запалювання.
  • Причини: Підтверджує правильну теплову характеристику свічки, а також те, що вона спрацьовує правильно. Також це свідчить про те, що паливна система та система запалювання працюють ефективно, а двигун механічно справний.
  • Усунення: Не потрібно проводити жодних дій, крім перевірки зазору свічок запалювання та їх заміни відповідно до рекомендацій виробника.
Back to All Symptoms

 

Знайдіть всі схеми пошуку несправностей свічок запалювання у PDF-файлі нижче

 

Переглянути PDF-файл